עניין של סמנטיקה

כשאנחנו ניגשים לקדם עמוד או אתר אינטרנט לרוב נשתמש בכלים כדוגמת ה keyword planner למציאת ביטויים שגולשים פוטנציאליים מחפשים. השלב הבא הוא להתחיל בקידום עצמו באמצעות תוכן וקישורים שסובבים סביב הביטויים שמצאנו.

זה טוב ויפה אך לא מספק. כדי לקדם אתר בצורה טבעית ואורגנית, כזו שתייצר לנו תוצאות טובות לאורך זמן – אמנם חשוב לעבוד עם מילות מפתח ולבצע מחקרים שונים אבל צריך גם לדעת להסתכל הרבה יותר רחוק – כמו שגוגל עושה.

הרבה מעבר למילות מפתח

למען הפשטות בואו פשוט נאמר שגוגל השקיעה שנים של פיתוח ב"הבנת השפה" מבחינה תחבירית, לשונית וקונטקסטואלית. כך שכיום אי אפשר לצפות ממנוע החיפוש של גוגל לדרג במקום גבוה אתר שמתמקד לכל אורכו ורוחבו ב 2-3 ביטויים ברפטטיביות עצומה. מניסיון בקידום אתרים רבים אני יכול לומר בביטחון: אם יש משהו שגוגל יודעת להעריך זה גיוון. מגוון גורם לדברים להיראות אמיתיים, לא ספאמיים.

google-semantic-search-cover-34593מנוע חיפוש סמנטי? שו הדא?

עם השנים גוגל הלך ונהפך למנוע חיפוש סמנטי. באופן קלאסי מקדמי אתרים היו מסכמים זאת עם הטענה שכדאי לעבוד עם מילים נרדפות ועם הטיות (יחיד רבים וכו'). אבל המשמעות האמיתית של המהלך היא גדולה יותר. האלגוריתם של גוגל הוא מורכב וסודי ברובו, אך ניתן להניח ברמה גבוהה של ביטחון כי גוגל יודעת מהי מידת הרלוונטיות כמעט בין כל צמד מילים וביטויים. או בואו לפחות נאמר זאת כך: המנוע של גוגל פועל בצורה שלפעמים מזכירה קצת חשיבה אנושית.

אז כן – בבואנו לקדם אתר, עדיין רצוי להתמקד בביטויים קלאסיים בעלי נפחי חיפוש משמעותיים – לדוגמת: "פרחים בצפון", "פרחים בחיפה", "מכירת פרחים". אבל אם ברצוננו להגיע לתוצר טבעי ואורגני, עלינו לדעת להרפות ממילות המפתח הסופר-ממוקדות ולעשות שימוש גם בווריאציות רבות ומשונות. הכוונה היא למילים שמתכתבות עם עולמות התוכן ועם השירות או המוצר שלנו. זה פשוט יגרום לנכסים הדיגיטליים שלנו להיראות טבעיים ומקצועיים יותר בעיני גוגל וכתוצאה מכך נוכל לשפר את המיקומים והתנועה מגוגל.

למען הסמנטיקה: בלוג

אחת הפעולות החכמות מבחינת SEO היא להוסיף לאתר בלוג. בין היתר למען יצירת מעין חיזוק סמנטי, כלומר, לצורך הכנסת תכנים מגוונים שמשלימים את התכנים הראשיים והמקודמים. ע"י הוספת תכנים שגוגל רואה אותם כרלוונטיים לתחום שלכם – בתוספת עבודת קישורים פנימיים נכונה – לאט לאט תשכנעו את גוגל שיש כאן סוג של אוטוריטה, שהאתר שלכם הוא מקיף וורסטילי ולא איזשהו פרויקט קידומי קצר מועד.

חישבו על הגולש

גוגל תמיד אמרה את זה, והיא באמת התכוונה לזה. התייחסות אל גוגל כמנוע סמנטי מצריכה מאיתנו לחשוב בצורה רחבה הרבה יותר מבעבר. לכל הפחות, אין סיבה להגביל את עצמנו לשימוש ב 5-10 מילות המפתח הברורות והצפויות שה keyword planner מייצר עבורנו.

המטרה היא, אם כן, יצירת אתר רחב ומגוון (שמתקדם היטב בגוגל). אם תכתבו תכנים מתוך חשיבה על הגולש, רוב הסיכויים שתשיגו בסופו של דבר את המטרה הזו, משום שמבנה התוכן יהיה טבעי, מגוון, אורגני. יחד עם זאת, ניתן לשפר את התהליך ולהאיץ אותו באמצעות "כניסה לנעליים של גוגל", ובאמצעות הניסיון להתחקות אחר מה שגוגל מחשיבה כקשר סמנטי.

רעיונות למציאת קשרים סמנטיים

הרעיונות הבאים יאפשרו לכם למצוא מילות מפתח משניות (אך מאוד חשובות!) שתוכלו להוסיף לתכנים ולקישורים שלכם. ברגע שתעשו זאת, תחזקו בצורה משמעותית את הרלוונטיות ואת הסמכות שלכם בעיני גוגל עבור ביטויים חשובים. טיפ: אל תגזימו. לפעמים די בביטוי אחד או שניים כאלו.

  1. שימוש ב"תוצאות הנוספות" בתחתית דפי התוצאות.
    דוגמה: כשמחפשים "חיפוש עבודה", אחד הביטויים שגוגל מציע בתחתית הדף הוא "חיפוש עבודה מהבית".
    באמצעות שימוש בביטוי במקומות שונים בעמוד ו/או באתר המקודם, כמו גם בטקסט העוגן של הקישורים הנכנסים (או הקישורים הפנימיים באתר) תשיגו את המטרה (קידום טבעי ואיכותי).
  2. התיקון האוטומטי של גוגל – כאשר מחפשים ביטוי שהוא שגיאת כתיב למשל, וגוגל מציע תיקון אוטומטי, זה אומר שגוגל מזהה גם את "הטעות" כביטוי קרוב ורלוונטי ולכן גם אתם תוכלו להשתמש בביטוי "השגוי" באופן שגוגל יבין ויכבד.לדוגמה: חפשו בגוגל "איכסון אתרים". גוגל אטומטית יציע תיקון ויציג: "אחסון אתרים". משמע גוגל הבין את הקשר הסמנטי. טיפ: רק טוב יכול לצאת לכם אם תשלבו פה ושם ביטויים כאלו בטקסטים, בכותרות ובקישורים שלכם.
  3. השלמה אוטומטית – כמובן שגם ההשלמה האוטומטית של גוגל תוכל לכוון אתכם לביטויים חדשים ורלוונטיים לתחום שלכם. באמצעות הכלי הזה ניתן להגיע לשאילתות חיפוש יצירתיות וטבעיות במיוחד – בהחלט אפשר ומומלץ להשתמש בביטויים רלוונטיים שמצאתם שם. נחמד לדעת: ביטויי החיפוש עצמם הולכים והופכים ליותר ויותר טבעיים עם העלייה במובייל ובחיפושים הקוליים.
  4. בדיקה אצל המתחרים – אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא ביטויים בעלי הקשר סמנטי גבוה היא פשוט להציץ אצל המתחרים: באילו מילים וביטויים הם משתמשים? האם יש ביטויים שחוזרים על עצמם?

תודה שקראתם 🙂
נשתמע.

תגובות

לבדוק שמן מים?

האם גוגל "אוהב" את האתר שלכם? קבלו במתנה דו"ח SEO מקיף, לבדיקת מצב האתר בגוגל.

גם אני שונא ספאם :) תקבלו דו"ח מעמיק תוך 48 שעות, באנונימיות ובשמחה.

אהבתם? רגע, רגע
יש עוד

השאירו מייל ואשלח לכם
טיפים וקיצורי דרך ישירות לתיבה
הזדמנות מיוחדת
כן, תן לי טיפים !
 רוצים להתקדם מהר יותר בגוגל? דברו איתי ונבדוק מה אפשר לעשות :)
↑GETHIGH